Jag håller på att gå under här hemma. Jag vet att det är en fas och att det kommer gå över. Men just nu sliter jag fruktansvärt ont. Att ha en son som hela tiden slår mig, sparkar på mig och skriker åt mig, det är väldigt jobbigt. Försöker prata med honom, men det går inte. Och så säger han "du slog mig, du putta mig" och så vidare, trots att jag inte ens rört honom. Att jag tillrättavisar honom till rummet, tycker jag inte är fel. För någon måtta får det faktiskt vara.

Senaste dagarna har han somnat halv tio ungefär. Detta för att han total vägrar att gå och lägga sig. Tillslut har han somnat för att han orkar inte längre. Men så ska det inte vara. Eftersom jag är själv, varannan vecka, så behöver jag den lilla tiden jag får på kvällen innan det är dags för mig också att sova. Nu lägger jag mig helt utslagen och orkar inte ens ta hand om hemmet.

Det är som sagt en fas, och den går över. Men när man är själv i den fasen så orkar man inte. Jag älskar den här pojken högt över havet. Och det gör så fruktansvärt ont att se hur han beter sig. För det är inte han. Det är som att en demon tagit över min son.

Det är bara vänta ut, men den här fasen är den värsta hittills. Jag längtar inte till nästa fas.

3 kommentarer

E.

18 Aug 2014 19:52

Jag kan förstå din frustration, att få mothugg fast man inget gjort . Det är klart att du ska sätta gränser ! Hur mycket man än håller av sitt barn , måste man/du tala om vad som är rätt och fel! Jag vet att du klarar denna fas, med ditt jävlar annama. Jag tänker på dej var dag.<3 Erland.

E.

18 Aug 2014 19:59

Jag förstår din frustasion , att få mothugg fast man inget gjort. Det är klar man får sätta gränser. Hur mycket man än hållet av sitt barn, måste man hålla på rätt och fel. Jag vet att du klarar denna fas , med ditt jävlarannama. Tänker på dej var dag<3. Erland.

momma

19 Aug 2014 08:50

Ser du har jobbigt med prinsen just nu,förstår att det inte är lätt speciellt när du själv inte är på topp.Det är ju dålig tröst att veta det går över när det är jobbigt just här o nu.Hoppas han lugnar ner sig,även han kan ha jobbigt det händer mycke i hans omgivning också.Kram momma

Kommentera

Publiceras ej