Tänk vad en liten tand kan ställa till med. Penicillinkuren jag fick i tisdags förra vecka hjälpte inte överhuvudtaget på den här tjejen och har alltså gått runt och haft fruktansvärt ont hela veckan. I söndags var sista dagen och eftersom det inte hjälpt alls så ringde jag jouren igen. Kom dit och tandläkaren ville knappt röra mig då det tydligen var rätt illa.
Fick med mig en akutremiss ifall jag skulle bli sämre och mer penicillin. Jag hann vara hemma ungefär två timmar innan jag blev sämre och for därför raka vägen till akuten.

Några undersökningar senare blev jag inskriven på 211. Nära på att få munbottenflegmone. Antibiotika direkt in i blodet och smärtstillande i höga doser. Än har inget gjorts då infektionen inte släppt, utan det verkar som det blir hemgång med penicillin och sen vet jag inte vad som ska hända. Väntar på doktorn som ska komma efter lunch och höra vad domen blir då.

Jag har lärt mig en läxa, att inte vänta med tandläkarbesöken. Det spelar ingen roll hur rädd jag är och hur dyrt det är. Men det här vill jag aldrig mer uppleva, det är en sak som är säker.

Så alla ni mina kära vänner som också är rädd. Vänta inte. Det kan bli livshotande. Hade jag väntat ännu längre så vet jag inte hur detta hade slutat.



2 kommentarer

E .

16 Sep 2014 15:20

Hej lilla Linnéa. Vilket skit du råkar utför. Du har väl nog ändå? Jag hoppas verkligen att du får all hjälp du behöver. Säg till!!! Om du inte känner att du pallar åka hem. Krya på dej. skriv gärna och tala om hur det går. Kram på dej: Erland.

E.

18 Sep 2014 14:29

Hej Linnéa: Hur går det för dej? Har du blivit bättre? Hoppas allt går bra och du känner dej piggare. Varma tankar och kramar till Dej. Erland

Kommentera

Publiceras ej