Vill bjuda på ett recept som jag hittade i en tidning, som vi testade igår. Ludwig älskade det!

BACONBIFFAR MED ÖRT & SENAPSSMÖR
4 pers.

500 gram köttfärs
1/2 dl ströbröd
3/4 dl vatten
1 ägg
1 tsk salt
1 krm svartpeppar
2 msk finhackad persilja
140 gram skivad bacon

150 gram rumstempererat smör
1 1/2 fransk senap
3 msk finhackade örter

Sätt ugnen på 225 grader.
Blanda ströbröd och vatten, låt svälla.
Tillsätt färs, ägg, kryddor och persilja.
Rör tills du har en smet. Forma till 8 bulliga biffar.
Linda en baconskiva runt varje biff.
Lägg biffarna i en smord ugnsform.
Gratinera i mitten av ugnen, ca 25 minuter.
Rör ihop smör, örter och senap.

Jag gjorde dock ett smör på vitlök, örter och smör då den franska senapen var slut här hemma.
Och som synes på bilden nedan gjorde jag bara 6 biffar.

Serverade med kokt potatis och skivad gurka.





2 kommentarer

E.

03 Aug 2014 05:50

Ser gör gott ut! Ska testa. Hoppas allt väl Förövrigt? Värmen fick du iaf . Sköt om er Önskar er en härlig sensommar ledighet<3. Kram Erland.

momma

04 Aug 2014 09:47

hej det såg gott ut,måste testa när jag inhandlat köttfärs,har inte hemma just nu.hoppas att ni har det bra.på torsdag ska jag åka med buss till hede,det är kyrkan som står för kalaset,inte för jag är så kyrklig av mig,men en resa kan jag ta.ha det gott o var rädd om er kram momma.

Svar: Ja gör det :) Tror att dom är lika god till gräddsås som till någon lite pepprig sås :) Ja en resa gör ju inuet, du kan ju träffa på massa trevligt folk :) Kram
Linnéa Vrede

Kommentera

Publiceras ej