Igår kom min älskade hem igen. Det var mys på hög nivå som alltid och han somnade gott medan jag strök honom på ryggen. 
Jag somnade i soffan och blev väckt imorse kvart över sju av en glad och hungrig liten man. Vi åt frukost framför barntv innan vi fixade i ordning oss för kalas. Luddes kompis Lucas fyllde 4 år här i veckan så vi gick upp dit och fick oss gott fika och så kom det fin-besök av ingen mindre än Birger, det lilla storsjöodjuret. Luddisen var först lite skeptisk men sedan släppte det och Birger fick många kramar. Jag tror bestämt jag måste köpa några Birger böcker åt honom. För han visste mycket väl vem det var. 

Väl hemma så har vi tagit det lugnt och påbörjat lördagsmyset. Ludwig valde själv vad han skulle äta,  och istället för godis valde han gurka. Så nu har han dragit i sig en halv gurka som jag hade skurit i stavar. 
Och han har ju lite humor den här lillemannen. Han hade en gurka i munnen och kommer och ger mig en puss, säger sedan "nu blev jag en pussgurka. Jag skratta så tårarna rann.  

Mycket mer än så händer nog inte denna lördag. Vi ska strax börja varva ner med en bok och sen ska jag se om det inte går någon film ikväll som jag kan slökolla på.