Hej mitt i natten. 
Frökenfräken kan ej sova, eller jag kan, men min hosta säger att jag inte ska göra det tydligen. 
Blev sjuk förra veckan, och som vanligt så håller hostan i sig länge. Har väl kanske inte hjälpt att jag varit tvungen att jobba i helgen trots att jag inte varit på topp. Men så kan det gå när det ej finns personal tillgänglig. Trots att jag har jobbat, har det gått överförväntan. Riktigt slut i kroppen men har istället tagit igen all sömn på dagtid så har inte varit den roligaste kompisen dom senaste dagarna. Men allt för att jag skulle piggna på mig och kunna fortsätta jobba. 
Är inne på natt 4/6 nu. Och som vanligt mitt i så börjar huvudet bli lite lätt trött. Sen går man in på andra andningen under tisdagen och kan köra resten av veckan utan problem. Konstigt det där. 

Ute blåser det iallafall oväder, vilket det gjort senaste dagarna. Trots att solen tittat fram så har vinden gjort att man knappt velat vistas ute. Trist, men svensk sommar brukar det ju kallas. 

Förra veckan gick så extremt fort så att när det var torsdag så kunde jag knappt förstå att Ludde-veckan var slut. Men så är det ju ibland också. 

Har ett byggprojekt för mig om ett tag. Ska ta och bygga mig en tvbänk. Räknat ut att jag lätt kan bygga en för cirka 500:- och den kan bli riktigt snygg. Alla jag sett i butiker, som jag gillat, har gått på över tusenlappen och då kände jag att är det nå så simpelt så kan jag tametusan testa bygga en. Hur svårt kan det vara? Att såga planken är nog svårast för att gå som raka, iallafall i mitt fall. Så det ska jag skaffa hjälp till. Har en bra plan, och ska bara räkna ut virkesmängd och sådant riktigt innan det blir en tur på byggmax. Kanske nästa månad får detta bli av. Är ingen brådska än. 




3 kommentarer

momma

17 Jun 2014 07:31

Hej,roligt att se du lever har inte velat ringa när jag inte vetat hur du jobbat o hur du sover.Ja nog har det varit väder kan säga,tur att inte alla varma är bortlagda.Synd att du är tufsig men vädret är så hit o dit.Vill få kontakt med dig när du har ork o tid.Hoppas du fått sova ut kram momma.

E.

17 Jun 2014 09:23

Skönt att höra från dej: Denna vårdpersonal!vad skulle Sverige göra utan er ? Ni/du är fantastiska!!!!.
Du kommer säkert fixa en bänk , "hur svårt kan det va?" . Tänk lite på hälsan, ingen tackar en för att man sliter ut sig. Ha de bra, sköt om dej, varma kramar får du mot kallblåsten, <3:-). Erland.

E.

20 Jun 2014 07:36

Godmorgon Linnéa, vill vara önska en trevlig Midsommar till dej och din familj, hoppas ni kan fira trots kylan. Sköt om er . M.v.h. Erland.

Kommentera

Publiceras ej