Exakt vad jag känt mig senaste tiden. Tom. Tom på ord. Tom på känslor. Tom på glädje. Fast samtidigt så hel. Det är en mycket konstig känsla må jag säga. Jag kan inte sätta ord på VAD jag är tom på, på riktigt. Eftersom jag samtidigt känner mig hel. Det liksom är allt. Jag mår inte dåligt, och jag trivs med mitt liv. Men något är det. Något som inte vill känna sig till rätta. Har sökt i mig själv vad det kan vara. Hittar inget. En liten dipp helt enkelt. Och det är väl klart, en sådan må ju kroppen och knoppen få ha. Men lite läskigt är det ändå, när man inte kan sätta ord på det hela.

Fröken fräken har börjat sitta "nya" liv också. Så där lagom mellan övergången från 25 till 26 år. Har fått mig ett kostschema, så kilona ska öka. För just nu vill jag inget hellre. Vinter brukar innebära ond kropp för fröken Vrede och det ska minsann förebyggas bäst det går. Har kommit igång riktigt med träningen också, vilket känns bra. Men att det står still i "växprocessen" tjurar jag lite över. Men Rom byggdes inte på en dag. Jag ligger nu +2 kg sen start. TOPPEN! Det går sakta, men mycket säkert framåt.

Nytt schema på jobbet har jag fått också. Ett schema som passar mig aningens bättre. Ledig mer när jag är barnfri och får jobba 2 dagar när jag har Ludwig. Precis som jag ville ha det. Jag älskar att vara hemma med Ludwig men lillemannen kräver extremt mycket just nu och längtar så efter sina dagiskamrater när han är hos mig så det blir bäst så här för oss båda, hoppas och tror jag :-)

Nu har jag surrat tillräckligt. Dags att göra ett ryck här på jobbet.

1 kommentarer

E.

08 Sep 2014 11:51

Hej Linnéa: skönt att höra från Dej, hoppas dippen blir kortvarig , och att du får ro inombords .Bra att du får ett arbetschema som passar bättre in i din vardag. Vinter brrr, ja det är bra att du förbereder dej, har man värk! är kölden inte rolig. Du är strong så träning o mathållning blir inga problem. Ha det så bra <3. Erland

Kommentera

Publiceras ej